Sunday Funday

Söndag och veckans sista dag, hur härligt är inte det? Förhoppningsvis slutar jag vid 16 och kliver förmodligen inte på plikten på jobbet igen förrän klockan 12.00 på Onsdag. Någonting inom mig säger att jag vill åka hem dom här dagarna. Får ju trots allt nästan två hela dagar hemma då. Men samtidigt känns det som att det kommer vara att skjuta sig själv i foten för då kommer jag definitivt inte vilja slita mig från mamma och åka tillbaka för några ynka veckor. Nej det är nog trots allt bättre att stanna här uppe tiden ut..
 
Idag fyller pappa år. Man kan ju tro att anledningen till att jag vill åka hem är för att fira honom men nej. Han lever loppan i Österrike och åker skidor och dricker öl så det går nog ingen nöd på honom. Grattis pappa!
 
Ikväll är det p-söndag på Ice och även det kan man ju tänka sig att jag skulle närvara vid. Men icke. Min kropp strejkar mer och mer. Kändes som jag hade feber iförrgår och idag vaknade jag upp med svullen hals och svullna lymfkörtlar. Nös säkert tretton gånger i rad igår och så fort jag äter någonting mår jag illa. Inte så illa att jag behöver spy men jag behöver lägga mig ner och andas i några minuter. Men samtidigt känns det tråkigt med en lugn kväll, igen liksom. Får se vad dagen har att bjuda på! Nu ska jag googla lite recept då kylskåpet ekar tomt hemma och jag tänkte passa på att åka och handla när jag slutat jobbet.
 
Sminkat mig har jag gjort idag också. Och lämnat termobyxorna hemma. Som gjort för karma att slå till att det kommer ett dropin-safari så jag inte har rätt kläder och kommer ha smink utsmetat i hela ansiktet. Men som jag skrev igår, Jag har vant mig vid min klumpighet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0