Sängliggandes och respektlös

Vila från träningen igår och enbart en dag bestående av jobb. Det berömda hamsterhjulet med andra ord. Åkte till Hemköp och handlade pannkakor, nutella och glass som tröst till mig själv för att jag har ont och gjorde det jag själv hatade med kunder som snabbköpskassörska på Ica Weda - Jag pratade i telefon i kassan. Det känns så fruktansvärt otrevligt och för den delen respektlöst mot individen som sitter mitt emot mig och bara gör sitt jobb som faktiskt är att vara trevlig och ställa vissa obligatoriska frågor. Men jag kunde inte avbryta samtalet då det var på jobbtelefonen och en tjej jag hade på safari för tre veckor sen som skadade sig. 
 
Hon ringde för att berätta att hon vridit av korsbandet och knät är så blodfyllt att hon får åka in och dränera det hela tiden för att operationen ens ska kunna ske om 5 veckor. Sedan kommer hon vara sjukskriven i två månader och rehab i minst 1,5år. Denna tjej ringer alltså mig för att säga att jag inte gjorde någonting fel. Att jag sa att man skulle ta det lugnt och försiktigt men att olyckor alltid kan ske. Sen avslutade hon med 
 
"Du som gör det här varje dag, var rädd om dig!"
 
Och den meningen ekar konstant i mitt huvud nu. För hon har så rätt. Det behöver inte gå fort för att det ska gå illa. Och jag ska helt klart tänka femton-sexton gånger extra innan varje gång jag sätter mig på ett motorfordon som man ska ha sån respekt för.
 
Idag är jag ännu orörligare och kom inte iväg till träningen på min lediga dag för det strålar i hela ryggen. Så sängläge hela dagen vilken inte alls lindrar mina myror i benen. Fått lite hemmaövningar av min coach Joel som jag ska ta mig an när jag reser mig upp nästa gång. Men nu ska jag svara på lite jobbrelaterade mejl för att lindra den abstinensen att jag faktiskt inte gör någonting vettigt alls idag..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0