Plusgrader och uteblivna PR

Gårdagen i korta drag: Storgruppen som bestod av Peab Asfalt gick toppenbra. Vi hade allt annat än tur med vädret men alla hade åkt skoter innan så jag slapp vara guiden med hjärtat i halsgropen när vi sick sackade oss fram mellan alla träd. Däremot hade dom inte samma naturbegåvning vad det gällde lerduveskyttet men alla tyckte det var kul och firade med kaffe och bulle i det snöblandade regnet som föll. På kvällen vankades det träning som såg ut som följande:
 
A. 1RM Clean & Jerk 

B. Par WOD.
20 rounds of:
4 Power Clean (ca 60% av max)
8 Burpees

Det blev inget PR i C&J då dagsformen inte riktigt var med mig. Men 55kg får jag ändå vara nöjd över. Kroppen är bra rolig. Att man ena dagen är starkare än Bamse och nästa dag lika gråtfärdigt svag som Lilleskutt. Men jag tränade i alla fall. Och det är huvudsaken.

Idag då? Haft en ledig dag som även denna innehöll träning. Den blev dock inte som planerad då jag drog på mig en fruktansvärd smärta i ryggen. Körde massa lätta frontböj i slowmo och fick sedan börja göra rehab-övningar för att mjuka upp länden. Fick även strikt order om att inte dyka upp på träningspasset imorgon och får väl se om det krävs ett besök hos Lotta på Naprapatkliniken eller om jag överlever detta. Tog mig sedan till tvättstugan som jag som vanligt multitaskade med att handla och även en lunch på Waynes. Hem till sängen och sträcka ut och nu har jag precis ätit middag. Vankas en dusch och sen sängen igen. Idag är jag inte kaxig. 

Vi håller tummarna för en bättre dag imorgon. Och snart kanske jag får åka hem. P1 tippar på att säsongen är slut om 2 veckor eftersom vi har +9 och regn här uppe vilket gör att snön kommer smälta snabbare än en isbit innanför tröjan. Och väghyveln har redan varit i farten för att fixa dikena så att vattnet rinner av vägen. Vet inte vad jag känner inför ett eventuellt ganska abrupt slut långt tidigare än vad jag var inställd på..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0