När man bara hade velat åka med hem

Sitter på jobbet, i trist grått väder med en skön akustiskt Spotifylista i högtalaren och tycker ändå livet är ganska härligt. Eller idag har jag hemlängtan. Som vanligt när jag har haft besök hemifrån. För den här helgen har som sagt spenderats med Klarre, Anders, Jens och Jimmie. Fredagen blev lugn med en plankstek på Majkens Sylta och tidigt hemgång.
 
Lördagen däremot. Dra mig baklänges. Den var som uppgjord för att vara stressig. Men med min otur i livet blev den kaotiskt. Bokade på och av externa skotrar hela dagen och i slutändan hade vi ändå en för lite för en efter en skoter rasade som var ute på heldagsuthyrning. Lyckades få iväg alla där runt 09-tiden innan familjen kom och jag tänkte bjuda dom på ett härligt safari. Lagom vid myren behöver jag lämna dom för att åka till anläggningen och ge Norrmännen en ny skoter då deras hade börjat läcka olja. Sen hade dom självklart inte tagit med sig nyckeln så jag följer med för att plocka upp den. Lite smått stressad eftersom jag såg hur kvalitetstiden med familjen rann iväg. Så jag tänkte att jag skulle ta en genväg.. Och jag körde fast så brutalt att jag bad Klarre och dom komma och rädda mig vilket resulterade i att istället för att en skoter satt fast så satt fem stycken skotrar fast. Gång på gång på gång. Väl loss fick dom egentid på myren medans jag åkte till receptionen för att hålla den bemannad. Strax därpå kom dom tillbaka och lättade på en sten från mitt bröst när dom självmant valde att hjälpa mig att bogsera tillbaka den trasiga, läckande skotern. Tillbaka i lagom tid till mitt safari och i samma veva kom två heldagsuthyrningar tillbaka så från att ha för få skotrar hade vi helt plötsligt överflöd! För att avrunda dagen kom jag tillbaka nästan samtidigt som norrmännen så alla blev nöjda i slutändan.
 
Kvällen blev groggar och prosecco i massor. Återigen middag på Majkens Sylta och sedan lite mer groggar. Sov kvar i deras lägenhet och vaknade av larmet vid 07.00 då grabbarna ville hem i god tid. Så efter att ha smitit in på frukosten på Ski Lodge åkte jag hem och somnade om i två timmar innan jag åkte till jobbet och roddar inför morgondagens stora företagsgrupp med både fika, skoter och laserlerduveskytte. Har ett safari vid 14.00 också!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0