Lill-Lördag

Var som väntat ganska tomt att kliva in på jobbet idag när jag inte hade Evelina vid min sida. Och idag hade jag verkligen behövt henne eftersom gästerna började trilla in redan vid 09.15 istället för 09.45.. Så jag försökte klyva mig på mitten både för att hinna låsa upp, borsta av, varmköra, tanka och köra fram skotrarna och ta hand om gästerna med betalning, underskrifter på avtal, utlåning av overaller, skor och hjälmar. Ja ni hör ju! Men allt gick bra, safarit gick bra och nu har jag precis ätit lunch. Innan dess tankade jag upp och parkerade alla skotrar samt sladdade av gården. Tänkte fylla på olja i tvåtaktarna och även beställa mer bensin till tanken innan jag känner mig helt nöjd med dagens prestation. Resten av dagen går till småfix inför kommande dagar och efter jobbet ska jag kämpa mig iväg för att träna. Det tar emot eftersom jag har sån fruktansvärd mensvärk att hela kroppen krampar konstant men jag har hört att det blir bättre med träning.
 
Så under dagen kommer det komma upp ett ganska långt inlägg innehållande de träningspass jag tagit mig igenom medans bloggen varit vilande. Och när jag kommer hem tänkte jag leta fram receptet på gårdagens middag och dagens lunch för det var helt gudomligt gott. Och det säger jag inte för att jag lagat det själv. Jag överträffade mina egna förväntningar totalt!
 
Sist men inte minst så glömde jag nämna ytterligare en sak jag hunnit med när bloggen legat vilande. Jag kidnappade en katt. Ja ni läste rätt. Det var alltså en alldeles för gullig och mysig katt utanför min stuga när jag kom hem som vägrade gå så när jag öppnade dörren till stugan och frågade om katten ville bo med mig så gick den in. Den gick runt, kröp under soffan, hoppade upp på både vardagsrums och köksbordet och jag stod där lycklig över att ha införskaffat mig ett husdjur. Sedan hoppade katten ner och klöste på mattan i vardagsrummet och då kände jag att nej, vår relation kommer inte funka om han håller på sådär så då sa jag snällt:
 
"Nej Katten, nu får du gå härifrån!"
 
Öppnade ytterdörren och han gick. Stängde återigen dörren och hörde stackars missen jama utanför men jag stod på mig att inte falla för fjäskandet och nu hoppas jag att han har det bra i någon annans stuga. Så jag är återigen utan husdjur men det känns helt okej. Har nog med att hålla ordning på mig själv. Tänk en katt på det..
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0