Inifrån och ut på ett ytligt vis

Får man inte träna får man skämma bort sig själv på andra sätt och vis. T.ex. genom att sleva i sig skedar med nutella och duscha och ha ansiktsmask. Nutellan kanske jag kommer ångra när jag kommer hem härifrån Sälen och har nedräkning tills bikiniformen ska vara på plats i Bulgarien men ansiktsmasken och kroppsinsmorningen var efterlängtad. Hade torkat till som ett russin så det kändes som jag var för stor för mitt egna skinn. 
 
Det fick mig att tänka lite på vad jag verkligen saknar. Med risk för ett otroligt ytligt inlägg nu. Men jag längtar efter att komma hem till Jenny och få min fransförlängning fixad igen. Jag känner mig mer som en människa när jag varje morgon får vakna med en plastfrans i ögat och svära över hur ont det gör. Sen efter alldeles för många timmars surfande på Instagram idag har jag insett att jag verkligen vill göra mina naglar när jag kommer hem. I alla fall en gång. Förmodligen inte kontinuerligt men bara för att få dom där perfekta "klia på ryggen"-naglarna i åtminstone 3 veckor. Sen vill jag, det tar emot att säga, men klippa mitt hår. Någon ynka centimeter på topparna så att det blir som nytt det här gamla döda ruffset. Överraskande nog är min utväxt hanterbar och jag kan tillomed säga att jag trivs i denna ombreliknande kaluffs. Så får väl se vad som händer med den eller om den får fortsätta leva sitt egna liv ett tag till. 
 
Och sist men inte minst så vill jag bara hem till mammas undervåning, lägga mig på Emelies massagebänk och få en helkroppsmassage. En peeling vore också på sin plats för det är bara ansiktet som har haft den lyxen sen den 15onde December. Både min kropp och själ behöver den timmen av avkoppling och omtänksamhet. Sen att min kropp och själ också behöver ett rejält uppsving kostmässigt är en annan femma. Men det ska den få. Den ska få allt den vill, inifrån och ut, så fort jag är hemma. Och så fort det här satans ryggskottet är lite samarbetsvilligt och släpper taget om att utmana min smärttröskel. 
 
Nu: Åter sängläge i ett par sköna Calvin Klein underkläder och starta en film. Eller kanske två. Eller tre. Minst tre med tanke på att jag sovit bort i princip hela dagen så har jag inte så mycket mer sömn att trolla fram för att kunna somna för natten. Tyvärr i och med att jag börjar jobba klockan 08.00 imorgon och vi är totalt fullbokade. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0