En fredag i det hetsigare slaget

Sladdningen blev ju av tillslut men då är det klart något annat i planeringen ska skita sig. I gårdagens fall blev det träningen. Uthyrningen åkte vilse och kom tillbaka vid 18.10 istället för 17.00 vilket gjorde att det var helt omöjligt att hinna ner till Sälfjällstorget med ett pitstop hemma för att byta om - på mindre än 20min. Men ingenting att hänga läpp över för nu får ryggen ytterligare vila och så har jag bokat in 5 pass nästa vecka, heja.
 
Vad gjorde jag istället då? Jo mina chefer kom förbi anläggningen och vi testade skidskyttet som är en av aktiviteterna vi sysslar med idag. Vi skippade dock den jobbiga delen att åka runt på skidor utan vi sköt bara och i potten fanns en flaska rött. Jag och direktör Lindhe satte 4/5 och kom fram till att ja, vi får väl dela på en flaska då. Åkte sedan hem, införskaffade frukost till cheferna som helt glömde att Hemköp inte har öppet dygnet runt när dom gav sig ut på äventyr. Deras nyckel till stugan hade även fryst fast under 2cm is så fick koka vatten och lirka loss den för att sedan avsluta kvällen med skratt och mat på Ubbes. Vet inte hur jag ska ta kommentaren:
 
"Oj första gången du är civilklädd!"
 
Som jag möttes av direkt jag klev innanför dörren. Antingen måste jag börja hänga mindre där under lunchtid eller mer där på kvällarna, återstår att se vilket av besluten jag tar!
 
Morgonen idag har varit kaotisk och mer än så tänker jag inte gå in på det. Ganska förståeligt när vi har; 1) Skidskytte plus aktiviteter vid Storfjällsgraven. 2) Alla skotrar ut mellan 09-12. 3) Alla skotrar ut mellan 14-16 inklusive fika och massa logistik. Kommer väl förmodligen få ordning på torpet i slutändan men inte undra på att man känner sig stressad. Och på tal om det skulle jag ta en tablett idag som jag tänkte att jag inte behövde vatten till utan att mitt saliv skulle räcka precis som det gör med mitt p-piller. Det gjorde det inte. Jag höll på att kvävas och hostade upp tabletten i handen och gick in med en blå, halvupplöst tablett i vänster tass och köpte en dricka med höger tass på en bensinmack..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0