Dessa oväntade snöfall

Senaste dagarna har varit ganska händelserika. Jag åkte inte hem på mina lediga dagar utan istället avbokade jag alla inbokade träningspass och åkte till Sundsvall. En resa som är lika lång som hem men istället kom jag till min gudmor. Så värdefullt. Kom upp mitt på dagen så spenderade några timmar i ett köpcentrum och klippte mina vissna toppar och shoppade lite kläder tills Therese slutade jobbet. Sen åkte vi hem och pratade oavbrutet till hon hämtade sina barn på förskolan. Kvällen gick sedan i all hastighet med lek och bus och även lite gymnastik innan vi vuxna avslutade kvällen i soffan med en varsin B&J och kollade serier. Var länge sen jag sov i en så skön säng som jag fick göra denna gång, heja livet. Tisdagen blev kort men intensiv eftersom jag hade så pass många timmar i bilen hem i halvdant väder. Så jag och Therese tog oss till Birsta återigen för att shoppa lite och äta lunch innan vi skiljdes åt med tårar i ögonen. 
 
Summan av kardemumman är att om min bil var överfull när jag skulle hit så vet jag inte vad man ska kalla det när jag ska åka hem. Vet inte hur jag ska få plats med alla mina inköp som jag lyckats samla på mig haha. Stannade till i Mora påvägen hem och storhandlade och tackade mig själv tusen gånger om när jag klev in i en nystädad stuga igårkväll. Med lövbiff och pommes frittes till middag hade jag absolut ingenting att klaga över och somnade som en stock vid 21-tiden. 
 
Idag har det varit, och fortfarande är, jobb på schemat. Lyckas alltid tajma snöfall när jag är ledig så var ett helvete att pulsa fram till anläggningen imorse. Och sopningen av skotrarna ska vi inte ens tala om. Men ett safari avklarat, alla skotrar upptankade och gården sladdad. Ikväll ska jag fika med Olivia på bistron i Hundfjället. Också efterlängtat. Imorgon ska det återigen jobbas och dra av veckans första och enda träningspass. Det känns väl sådär att träningen fått ligga på is men jag har valt att prioritera mitt välmående på ett annat sätt än träning. Och någonstans hoppas jag väl att det här gynnar mitt ryggskott som inte gett med sig ännu..
 
Nu ska jag kolla klart på Studio Paradise och sedan låsa fast skotrarna för dagen, heipa!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0